Trendwatching Ekim Ayı Bülteni’ne Yakın Bakış

Posted: 03/11/2011 in Marketing, Strategy, Technology
Tags: ,

Trendwatching’ in Ekim ayı Trend Briefing de yayınlanan RECOMMERCE i yakından inceleyelim. Tüketicilerin, geçmişte satın aldıkları ya da gelecekte satın almayı düşündükleri malların maksimum değerinden faydalanmak için daha önce hiç bu kadar çok fırsatı olmamıştı. Akıllı tüketiciler için ‘ürünleri bir süre kullandıktan sonra satmak’ neden alışverişin yeni adı haline geldi. Yeni türeyen geri satın alma ve takas programları, online platformlar ve mobil pazar yerleri,ellerindekini verip, daha üst bir modelin fiyatından düşürerek daha yeni bir modeli satın almak’ isteyen, bütçeleri üzerindeki baskıyı azaltma peşinde ve/veya çevre koruma ya da etik motivasyonlarla hareket eden tüketiciler için akıllıca ve pratik seçenekler sunmakta. Bu trendin ardında yatan üç önemli faktör şunlar:

  1. NEXTISM: Tüketiciler her daim ‘en son’ çıkan ürün ve hizmetlerin vaat ettiği yeni ve heyecan verici deneyimleri yaşamak için can atıyorlar.Günümüzün EXPECTATION ECONOMY (DENEYİM EKONOMİSİ) yaptığı her alışverişte ‘iyinin de en iyisini’ satın alma beklentisi içinde olan bir tüketici sınıfının doğmasına neden oldu.
  2. STATUSPHERE: Bilinçli (ve çevre duyarlılığı taşıyan) alışveriş bireylere her geçen gün daha çok statü sağlıyor. Uzun zamandan beri  bütün tüketici trendlerinin altında yatan en önemli faktörün toplumsal statü arayışı olduğunu biliyoruz. Günümüzde ise STATUSPHERE’de yaşanan değişim sonucu, tüketicilerin statü elde etmek için, en büyük, en hızlı veya en parlak nesnelere sahip olmanın ötesinde, ‘yeni’ statü kaynaklarına yöneldiklerini görüyoruz: bir alanın uzmanı olmak, cömertlik, bağlantı içinde olmak ve ekolojik kriterlere uygun olmak gibi.
  3. EXCUSUMPTION: Nakit sıkıntısı içindeki  bazi tüketiciler yaratıcı çözümlere sarılir.Batıda sürmekte olan ekonomik belirsizlik, her geçen gün artan sayıda tüketicinin giderek daha azıyla idare etmek zorunda olduğu anlamına geliyor. Tüketicilerin yeni deneyimlere olan açlığı ise azalmaktan çok uzak. Bu durum onları sahip oldukları eski ya da kullanılmamış eşyaları satarak veya başka eşya ve hizmetlerle takas ederek, akıllıca, yeni ve masum bir alışveriş yöntemi keşfetmeye itmiş durumda.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s