İnternet Aşikar Bir Sorun Olabilir :S

Posted: 14/12/2011 in Marketing

 

Pazarlama ve iş dünyasında hiçbir şey internet kadar abartılmamıştır. Evet, bu bilgiyi de size internet vasıtasıyla iletiyorum, ama burada değinmek istediğim konu bilgi kirliliğidir. İnternet, nihai bir çözüm değildir. Basit fikirlerinizi insanlara ulaştırmanın yeni yollarından biridir. Sadece başka bir iletişim aracıdır, ancak işleri karıştırabilir.

Bilgi Kaosu

Ünlü psikolog ve filozof William James ‘in konu üzerine söylediklerini bir düşünün: ‘ Bilge kişi olmanın sırrı, neyi görmezden geleceğini bilme sanatıdır.’

İş dünyası karmaşısı, Silikon Vadisi’nin icat edebileceği kadar çok sayıda yoldan iş dünyasına giderek artan miktarda pompalanan bilgiler ile beslenmektedir. David Shenk, Data Smog isimli kitabında tarif ettiği ‘ bilgi çağının zehirli kirliliği’nden kaçış yoktur.

Bugünlerde bilgi işlem, gayri safi milli hasılanın yarısını oluşturmaktadır. (ABD verilerine göre) Bu bilgilerin birçoğu birilerinin okuması gereken kağıtların üzerinde son bulur. Bu da haliyle sorunları çözmez. Bu istatistiki bilgi size korkunç gelebilir fakat  bugünün işletme yöneticisinin haftada bir milyon kelime okuması beklenmektedir.Sizce bunu okuyacak zamanı bulabilirler mi? Bazı üst düzey yöneticiler bilgisayarların oluşturduğu kurumsal verilere öyle baylırlar ki,  aslında bilgisayarların tüm yaptığı da budur, dışarısı için ne kafa yorarlar ne de zaman harcarlar. Giderek daha fazla yöneticinin dışarıdan haberdar olduğunu düşünüyorum. Ya da durumu biraz da abartırsak, bazı yöneticiler olmak istedikleri pozisyon ve  yol haritalarında o kadar boğulmuşlardır ki, kendilerinin ve şirketin gerçekliğinden uzakta kalmışlardır.

Bilgi karmaşası gününüzün en etkili yorgunluk belirtisidir.  USA Today dergisinin bugünkü neslin nasıl çok daha fazla sıklıkla hafıza boşlukları sorununa maruz kaldıklarını açıklayan  ‘ Boomer Brain Meltdown’ başlıklı makale yayınlamıştır. Buna göre, hafıza kaybının başlıca sebebi yaş olmadığı ortaya çıkmaktadır. Asıl sebep aşırı yüklenmiş bilgidir.  Zihinlerimizin bir bilgisayar hafızası gibi  olduğu ve disklerimizin tümünün dolu olduğunu söylemektedirler. Bu durum aslında hepimizin günlük hayatında sıkça rastladığımız bir durum, geçmişte telefon numaraları ve adresimizi hatırlamamız yeterliydi, oysa ki artık hırsız alarm kodu, sosyal güvenlik sigorta numaramız, e-mail şifrelerimiz, faks numaraları, telefon sim numaraları, ATM’ den para çekmek için gerekli şifreler ve tabiki internet alışveriş şifreleri… Böyle bir durum devam ederken, önceliklerimizi belirleyip sorumluluklarımızı devredebilir ve işleri akışına bırakırsak daha az etkilenmiş oluruz. Size gelen her şeye cevap vermek, hatta onları okumak zorunda değilsiniz.

İki saatinizi sizin ve şirketiniz için hangi kaynakların ve bilgilerin önemli olduğuna karar vermeye ayırarak başlayın :

  • Okunması ‘ muhakkak gerekli’ haber kaynakları ve dergiler hangileridir ?
  • İsminizin hangi mail grupları içinde yer alması muhakkak gereklidir ?
  • Hangi web siteleri muhakkak işaretlenmeli ve takip edilmelidir?
  • Hangi derneklere muhakkak üye olunmalıdır?

Tüm bunları en kaliteli olanlara indirgeyin ve önce onları okuyun. Marjinal olanları iptal edin ve ya onlardan kurtulun.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s